tisdag 1 februari 2011

Framtiden för Egypten?

Keeping Informed as We Pray for Egypt and the Situation There



Jag ber att Gud ska låta demonstrationerna i Egypten verkligen leda till mer öppenhet, frihet och demokratiska reformer för folket,
och inte till att islamistiska extremister tar över styret som många befarar.
Oavsett hur det blir nu med Egypten, så älskar Gud alla egyptier oavsett om de är kristna eller muslimer, och en dag ska det stå ett altare till Herren mitt i Egypten, och en stod åt herren vid landets gräns, som det står i Jesaja kapitel 19.

Jesaja 19:19-25
På den tiden ska ett altare vara rest åt Herren mitt i Egyptens land, så också en stod åt Herren vid landets gräns.
Och de ska vara ett vittnesbörd för Herren Sebaot i egyptiernas land: när de ropa till Herren om hjälp mot förtryckare, då ska han sända dem en frälsare och försvarare, och han ska rädda dem.

Och Herren ska göra sig känd för egyptierna, ja egyptierna ska lära känna Herren på den tiden; och de ska tjäna honom med slaktoffer och spisoffer, de ska göra löften åt Herren och få infria dem.
Så ska Herren då slå Egypten -slå,men också hela; och när de omvänder sig till Herren, ska han bönhöra dem och hela dem.

På den tiden ska en banad väg leda från Egypten till Assyrien, och assyrierna ska komma in i Egypten och egypten in i Assyrien; och egyptierna ska hålla gudstjänst tillsammans med assyrierna.
På den tiden ska Israel såsom den tredje i förbundet stå vid sidan av Egypten och Assyrien till en välsignelse på jorden.

Och Herren Sebaot ska välsigna dem och säga: Välsignad vare du Egypten, mitt folk, och du Assyrien, mina händers verk, och du Israel min arvedel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar