onsdag 8 december 2010

Ta bort bråte och göra väg



Jag såg en bild inom mej av en grävtraktor som forslade bort bråte häromdagen.
Det finns många ord i Bibeln om att rensa upp och göra väg för Herren, nedan är några. Jag ber att Guds ande ska hjälpa mig och andra och peka på bråte i sinnet och själen och i vardagen som behöver rensas bort, och ta emot rening genom Jesu kristi blod, så att vägen bereds för Herren.

Hör, man ropar:"Bered vägen för Herren i öknen, bana på hedmarken en jämn väg för vår Gud.
Alla dalar ska höjas och alla berg och höjder sänkas; vad ojämnt är ska jämnas, och vad oländigt är ska bli slät mark.
Herrens härlighet ska bli uppenbarad, och allt kött ska tillsammans se den. Ty så har Guds mun talat." Jesaja 40:3-5.

Det var om Johannes döparen, som profeten Jesaja talade, när han sade:
"Hör rösten av en som ropar i öknen: ´Bered vägen för Herren, gör stigarna jämna för honom´". matteus 3:3.






Rensa bort den gamla surdegen, så att ni blir en ny deg. Ni är ju osyrade; för vi har ett påskalamm, som är slaktat, nämligen, Kristus.
Låt oss därför inte hålla högtid, inte med gammal surdeg, inte med elakhetens och ondskans surdeg, utan med renhetens och sanningens osyrade bröd.
1 korintierbrev 5:7-8.


Och man ska ta av det slaktade påskalammets blod och stryka på båda dörrposterna och på det övre dörrträet i husen, där man äter det.Och man ska äta köttet samma natt; det ska vara stekt på eld, och man ska äta det med osyrat bröd tillsammans med bittra örter.

och ni ska äta det så: Ni ska vara omgjordade kring era länder, ha era skor på fötterna och era stavar i händerna. Och ni ska äta det med hast. Detta är Herrens påsk.
För jag ska på den natten gå fram genom Egyptens land och slå allt förstfött i Egyptens land, både människor och boskap; och över Egyptens alla gudar ska jag hålla dom; jag är Herren.
Och blodet ska vara ett tecken, er till räddning, på de hus, i vilka ni är; för när jag ser blodet, ska jag gå förbi er. och ingen hemsökelse ska drabba er med förstörelse, när jag slår Egyptens land. 2 mosebok 12:7,8,11-13


rena era själar, i lydnad för sanningen, till oskrymtad(oförfalskad) broderlig kärlek; och älska varandra av hjärtat med uthållig kärlek.
Ni som är födda på nytt, inte av någon förgänglig säd, utan av en oförgänglig:
genom Guds levande ord, som förblir. 1 petrusbrev 1:22,23

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar