måndag 25 oktober 2010

Come and Dine - CH Spurgeon










Jesus använder
bröd och vin som symboler om

sig själv, oljan är en
symbol för den helige
Ande.

Jag är det levande brödet, som har kommit ned från himmelen. Om någon äter av det brödet,så ska han leva till evig tid. Och det bröd, som jag ska ge, är mitt kött; och jag ger det för att världen ska leva.
Johannes 6:50-51

Jesus sa då till dem:Sannerligen,sannerligen säger jag er:"Om ni inte äter Människosonens kött och dricker hans blod, så har ni inte liv i er.
Den som äter mitt kött och dricker mitt blod, han har evigt liv, och jag ska låta honom uppstå på den yttersta dagen.
För mitt kött är äkta mat, och mitt blod är äkta dryck.
Den som äter mitt kött och dricker mitt blod, han förblir i mig,
och jag förblir i honom.
Så som Fadern, han som är den levande, har sänt mig,
och såsom jag lever genom Fadern,
så ska också den som äter mig leva genom mig.
Johannes 6:53-57

Jesus Kristus är Guds levande ord som vi behöver äta och leva av.






För Herren ska förlossa Jakob och lösköpa honom ur den övermäktiges hand.
Och de ska komma och jubla på Sions höjd och strömma dit där Herrens goda är,dit,
där man får säd, vin och olja och unga hjordar av får och fä;
deras själ ska vara lik en vattenrik trädgård, och de ska inte vidare försmäkta.
Jeremia 31:12







CH Spurgeons bok "Allt av nåd", att läsa online

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar