lördag 30 oktober 2010

Apropå halloween


Istället för att fira döden och de döda, vill jag fira Livets Herre och de i Kristus levandegjorda.
Men min själ ska fröjda sig i Herren och vara glad över hans frälsning.
Alla ben i min kropp ska säga:"Herre vem är dig lik, du som räddar den betryckte från den som är honom för stark,den betryckte och fattige ifrån den som plundrar honom?"
psaltaren 35:9-10





jag tackar dig Gud, för att jag är danad så övermåttan underbart; ja, underbara är dina verk, min själ vet det väl.

Benen i min kropp var inte förborgade för dig, när jag bereddes i det fördolda, när jag bildades i jordens djup
psaltaren 139:14,15

Jag vill fira det fantastiska livet och dess Skapare istället för döden och dess herre.Jesus kristus har övervunnit döden, det är nåt att fira!
En liten film om fostrets utveckling från Nova online.(Krävs quicktime för att se den.)
Livets mirakel-fostret formas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar