lördag 3 juli 2010

omrört vatten

Bassängen i Eriksdalbadet i stockholm fick på hälsning av en tromb!
SMHI var tveksam till om det rörde sig om en tromb i egentlig mening. De trodde att
det var en stoftvirvel som är en tromb som bildas ur en vattenyta och dras uppåt och
kan uppstå under varma dagar.

Det kanske är långsökt, men jag tänker på dammen i Betesda.
Texten nedan är Simon Ådals sång det friska vattnet.


DET FRISKA VATTNET
1)
JAG SÅG ÄNGELN IFRÅN HIMLEN
KOMMA NER OCH RÖRA OM
I ETT VATTEN SOM VAR STILLA
I EN KÄLLA SOM VAR TOM - EN GÅNG
MINA BEN DOM KÄNNS SOM DÖDA
MINA ÖGON UTAN LJUS
NÄR JAG STIGER NER I VATTNET
HÖR JAG FLODENS VILDA BRUS- EN SÅNG
REFR,
DET FRISKA VATTNET HELAR MEJ!
DET FLÖDAR FRAM SOM EN STRÖM FRÅN DEJ
JA, DET VÄCKER, GER MEJ LIV
JAG KAN SE ALLT KLART IGEN.
DET FRISKA VATTNET SÄNT FRÅN HIMMELEN
2)
STRÖMMEN FÖR MEJ NU ALLT MERA.
JAG KAN INTE STÅ EMOT.
BARA KAPITULERA
ALLTING VIRVLAR RUNT SÅ FORT- GÅNG PÅ GÅNG
STICK)
SÄND VATTNET ÖVER MITT LAND!
LÅT FLODEN BRUSA OCH GE OSS LIV!
HÄR ÄR BARA TORKA OCH SAND
VI LÄNGTAR EFTER MIRAKLERNAS TID

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar