onsdag 28 juli 2010

Benny Hinn igen

Benny Hinns besök på livets ord verkar ha förlöst en flod av fördömanden bland kristna bloggskrivare.Irrlärare kallar tidningen Dagens ledarskribent honom¨, gnostniker, falsk profet,hin håle ja jag vet inte allt vad han kallas.
Jag tror inte alls att Benny Hinn är felfri på alla sätt, men alla dessa skriverier om honom gör mej mer och mer betryckt i min ande. Och jag börjar undra vad är det som hänt med sveriges frikyrkligt kristna? Eller är det så att det bara är några enstaka bloggskribenter med denna överkritiska inställning.
Cynism, hårdhet,anklagelser, jag känner inte igen Jesus i detta.

Ett citat från Stefan Swärds blogginlägg idag som jag håller med om "Det finns också en annan aspekt av denna debatt som jag vill belysa. Det är att det har uppkommit en "drevsituation". Att kritisera Benny Hinn är inne, och många tävlar om att göra det mest högljutt."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar