lördag 2 april 2011

Över omständigheterna

I Jesus Kristus

Lovsång till Herren för hans stora barmhärtighet
Lova herren, min själ, och allt det i mig är hans heliga namn.
Lova Herren, min själ, och glöm inte, vad gott han har gjort,
han som förlåter dig alla dina missgärningar och helar alla dina brister,
han som förlossar ditt liv från graven och kröner dig med nåd och barmhärtighet,
han som mättar ditt begär med sitt goda, så att du blir ung på nytt såsom en örn.
psalm 103:1-5


Tack Jesus Kristus för att det står skrivet:

att ditt blod renar mitt samvete från döda gärningar, till att kunna tjäna den levande Guden.

att genom dina sår är jag helad.

att den du gör fri, blir verkligen fri.

Omständigheterna i livet är sällan lätta och okomplicerade, tack för att jag får- nej, jag måste hålla fast vid och lita på det skrivna Herrens ord och löften i bibeln. Utan att göra det kan jag inte leva ett liv som kristen, inte en chans!

För så hög som himmelen är över jorden, så väldig är hans nåd
över dem som frukta honom.
så långt som öster är från väster, låter han våra överträdelser
vara från oss.

psalm 103:11-12

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar